Otsing

Peegli mäng 24.10.2025 – 12.04.2026

Kumu kunstimuuseum
Hind osalejale
7 €

Vähem kui 10 osalejaga grupile hind 70 €. Muuseumitunni eest tasumine arvega või kassas.

Karl Gottfried Traugott Faber (1786–1863). Vaade Dresdenile. 1824. Albertinum, Staatliche Kunstsammlungen Dresden. Foto: Herbert Boswank
I kooliaste
Muuseumitund

Peegli mäng

Muuseumitunnis külastatakse Kumu püsinäitust „Spiegel im Spiegel. Eesti ja Saksa kunsti kohtumised Lucas Cranachist Arvo Pärdi ja Gerhard Richterini“
Muuseumitunni eesmärk on toetada lapse esteetilise taju, kuulamisoskuse ja kujutlusvõime arengut, pakkudes kogemust, kus rütmid ja visuaalsed kujundid sulanduvad harmooniliseks tervikuks. Muuseumitunni fookuses on koos kõlamine ja teineteise peegeldamine – nii heli, kujundi kui ka inimese tasandil.

Muuseumitunnis uurime, kuidas kaks heli, mõtet või pilti saavad üksteist peegeldada, koos kõlada ja kokku sulanduda ning koos harmoonia luua. Avastame seda nii kunstis kui ka inimeste vahel. Inspiratsiooniks on helilooja Arvo Pärdi kompositsioonimeetod tintinnabuli, kus kaks häält liiguvad eraldi, kuid kohtuvad pidevalt ühises kõlas.

Lapsed kuulavad, liiguvad ja loovad ise rütme, peegeldavad üksteise liikumist ja häält ning otsivad piltides rütme, helisid ja mustreid. Koos vaatame, kuidas kunstnikud on kujutanud inimesi, loodust ja tundeid ning leiame, et peegeldus võib olla nii pilt, heli, liigutus kui ka tegutsemisviis või sõprus.

Märksõnad: rütm, peegeldus, harmoonia, heli ja pilt, koostegutsemine, Arvo Pärt, tintinnabuli, loov väljendus, kuulamine ja vaatlemine, sõprus

Muuseumitunnis laps:

  • märkab ja kirjeldab värve ja mustreid, seostab neid rütmide ja helidega;
  • osaleb ühistes loovtegevustes;
  • kuulab, jälgib ja peegeldab kaaslaste liikumist ja heli;
  • tunnetab, kuidas koostegutsemine ja kuulamine loovad harmooniat;
  • väljendab end kasutades erinevaid meeli ja väljendusvorme
  • kogeb, et kunst ja muusika võivad olla ühise mõistmise ja sõpruse keel.

Õpiväljundid toetavad alushariduse riikliku õppekava eesmärke ja arengutulemusi järgmistest valdkondadest:

  • Muusika – laps tunneb rõõmu kuulamisest, liikumisest ja ühisest musitseerimisest, väljendab end rütmiliselt ja loovalt;
  • Kunst – laps väljendab end visuaalselt, leiab seoseid kujundite ja meeleolude vahel;
  • Mina ja keskkond – laps märkab sarnasusi ja erinevusi, mõistab, kuidas inimesed ja ideed on omavahel seotud;
  • Sotsiaalsed oskused – laps kuulab ja arvestab kaaslastega, tegutseb koos ja väljendab hoolivust.