Peegli mäng
Muuseumitunnis külastatakse Kumu püsinäitust „Spiegel im Spiegel. Eesti ja Saksa kunsti kohtumised Lucas Cranachist Arvo Pärdi ja Gerhard Richterini“
Muuseumitunni eesmärk on toetada lapse esteetilise taju, kuulamisoskuse ja kujutlusvõime arengut, pakkudes kogemust, kus rütmid ja visuaalsed kujundid sulanduvad harmooniliseks tervikuks. Muuseumitunni fookuses on koos kõlamine ja teineteise peegeldamine – nii heli, kujundi kui ka inimese tasandil.
Muuseumitunnis uurime, kuidas kaks heli, mõtet või pilti saavad üksteist peegeldada, koos kõlada ja kokku sulanduda ning koos harmoonia luua. Avastame seda nii kunstis kui ka inimeste vahel. Inspiratsiooniks on helilooja Arvo Pärdi kompositsioonimeetod tintinnabuli, kus kaks häält liiguvad eraldi, kuid kohtuvad pidevalt ühises kõlas.
Lapsed kuulavad, liiguvad ja loovad ise rütme, peegeldavad üksteise liikumist ja häält ning otsivad piltides rütme, helisid ja mustreid. Koos vaatame, kuidas kunstnikud on kujutanud inimesi, loodust ja tundeid ning leiame, et peegeldus võib olla nii pilt, heli, liigutus kui ka tegutsemisviis või sõprus.
Märksõnad: rütm, peegeldus, harmoonia, heli ja pilt, koostegutsemine, Arvo Pärt, tintinnabuli, loov väljendus, kuulamine ja vaatlemine, sõprus
Galerii
Muuseumitunnis laps:
- märkab ja kirjeldab värve ja mustreid, seostab neid rütmide ja helidega;
- osaleb ühistes loovtegevustes;
- kuulab, jälgib ja peegeldab kaaslaste liikumist ja heli;
- tunnetab, kuidas koostegutsemine ja kuulamine loovad harmooniat;
- väljendab end kasutades erinevaid meeli ja väljendusvorme
- kogeb, et kunst ja muusika võivad olla ühise mõistmise ja sõpruse keel.
Õpiväljundid toetavad alushariduse riikliku õppekava eesmärke ja arengutulemusi järgmistest valdkondadest:
- Muusika – laps tunneb rõõmu kuulamisest, liikumisest ja ühisest musitseerimisest, väljendab end rütmiliselt ja loovalt;
- Kunst – laps väljendab end visuaalselt, leiab seoseid kujundite ja meeleolude vahel;
- Mina ja keskkond – laps märkab sarnasusi ja erinevusi, mõistab, kuidas inimesed ja ideed on omavahel seotud;
- Sotsiaalsed oskused – laps kuulab ja arvestab kaaslastega, tegutseb koos ja väljendab hoolivust.
Seotud sündmused
Spiegel im Spiegel. Eesti ja Saksa kunsti kohtumised Lucas Cranachist Arvo Pärdi ja Gerhard Richterini 24.10.2025 – 12.04.2026
Dresdeni Riikliku Kunstikogu ja Eesti Kunstimuuseumi ambitsioonikas koostöönäitus, mis uurib Eesti ja Saksa/Saksi kunsti kokkupuutepunkte ajaloos ja kaasajas.
Õpetajate infopäev näitusel „Spiegel im Spiegel. Eesti ja Saksa kunsti kohtumised Lucas Cranachist Arvo Pärdi ja Gerhard Richterini“ 06.11.2025 | 16.00
Tunnis uuritakse kunstimuuseumi kuju, materjale ja helimaastikke, näitusel keskendutakse kujudele ja vormidele ning võetakse appi kompimismeel.
Läbi liikumise ja visuaalse tähelepanelikkuse tutvutakse tunnis muuseumi keskkonna, selle ülesehituse ja materjalidega.
Näitusesaalides liikudes tutvutakse Eesti paikadega, mida kunstnikud on läbi aegade jäädvustanud.
Rännak materjalide maailma toetab nende erinevate omaduste märkamist ja kutsub meid uurima objektide ja materjalide väljendusvõimalusi.
Tutvume nõukogude aja Eesti kunstimaastiku muutustega ning uurime, kuidas vaadelda ning analüüsida radikaalseid kohandumisi läbi teinud vormi- ja pildikeelt.
Muuseumitunnis uurivad lapsed koos tunnijuhi ja Täpiga uuel püsinäitusel kunstnike teatrihuvi ning teevad draama abil kunstiteosed veelgi elavamaks.
9-osaline sari juhib lapsi lugude, eakohaste teemade ja põnevate autorite kaudu sammhaaval Kumu hoone ja kunsti juurde ning õpetab märkama ja süvenema.
K nagu kunst. D nagu disain. K= D = K 17.02.2016 – 31.12.2030
Muuseumitunnis uuritakse kunsti ja disaini ühisosa hilisnõukogudeaegses Eesti kunstis ning märgatakse teostes erinevaid materjale, esemelisust, keskkonda ja mängulisust.
Seotud sündmused
Spiegel im Spiegel. Eesti ja Saksa kunsti kohtumised Lucas Cranachist Arvo Pärdi ja Gerhard Richterini 24.10.2025 – 12.04.2026
Dresdeni Riikliku Kunstikogu ja Eesti Kunstimuuseumi ambitsioonikas koostöönäitus, mis uurib Eesti ja Saksa/Saksi kunsti kokkupuutepunkte ajaloos ja kaasajas.
Õpetajate infopäev näitusel „Spiegel im Spiegel. Eesti ja Saksa kunsti kohtumised Lucas Cranachist Arvo Pärdi ja Gerhard Richterini“ 06.11.2025 | 16.00
Tunnis uuritakse kunstimuuseumi kuju, materjale ja helimaastikke, näitusel keskendutakse kujudele ja vormidele ning võetakse appi kompimismeel.
Läbi liikumise ja visuaalse tähelepanelikkuse tutvutakse tunnis muuseumi keskkonna, selle ülesehituse ja materjalidega.
Näitusesaalides liikudes tutvutakse Eesti paikadega, mida kunstnikud on läbi aegade jäädvustanud.
Rännak materjalide maailma toetab nende erinevate omaduste märkamist ja kutsub meid uurima objektide ja materjalide väljendusvõimalusi.
Tutvume nõukogude aja Eesti kunstimaastiku muutustega ning uurime, kuidas vaadelda ning analüüsida radikaalseid kohandumisi läbi teinud vormi- ja pildikeelt.
Muuseumitunnis uurivad lapsed koos tunnijuhi ja Täpiga uuel püsinäitusel kunstnike teatrihuvi ning teevad draama abil kunstiteosed veelgi elavamaks.
9-osaline sari juhib lapsi lugude, eakohaste teemade ja põnevate autorite kaudu sammhaaval Kumu hoone ja kunsti juurde ning õpetab märkama ja süvenema.
K nagu kunst. D nagu disain. K= D = K 17.02.2016 – 31.12.2030
Muuseumitunnis uuritakse kunsti ja disaini ühisosa hilisnõukogudeaegses Eesti kunstis ning märgatakse teostes erinevaid materjale, esemelisust, keskkonda ja mängulisust.