Otsing

Kus lõpeb mina ja algab kunst? 14.03.2025 – 31.08.2025

Kumu kunstimuuseum
Hind osalejale
6 €

Muuseumitunni eest tasumine arvega või kassas. Sarja tellijale soodustused.

Lydia Mei (1896‒1965). Vaikelu nukuga. Detail. U 1925. Akvarell. Eesti Kunstimuuseum
II kooliaste
III kooliaste
Muuseumitund

Kus lõpeb mina ja algab kunst?

Tunni eesmärk on arendada õpilaste loomingulist ja julget eneseväljendust kunsti tõlgendamisel ja valikute tegemisel. Tunnis keskendutakse näitusel kogetu seostamisele õpilaste igapäevaelu, tunnete ja mõtetega ning toetatakse isikliku rolli mõtestamist grupis ja ühiskonnas.

Õed Kristine, Lydia ja Natalie Mei olid piiride ületajad – kunstnikud, kes katsetasid eri tehnikaid ja mängisid materjalidega ning peegeldasid oma kaasaega julgelt ja loominguliselt. Nende loomingus põimuvad tõsised teemad ja humoorikad nüansid, isiklikud lood ja laiem ühiskondlik kontekst.
Tunnis avastame, kuidas kunst sünnib nii suurtest ideedest ja tugevatest emotsioonidest kui ka igapäevaelu argistest detailidest. Mõtleme ja arutame, millal muutuvad isiklikud mõtted ja tähelepanekud kunstiks. Uurime, kuidas õed Meid kasutasid eneseväljenduseks eri meediume alates joonistamisest ja akvarellist kuni kollaaži ja pisiskulptuurini.
Muuseumitund on üles ehitatud mängulistele meetoditele ja annab võimaluse loovateks katsetusteks. Tund lõpeb loomingulise ülesandega, mis on inspireeritud Natalie Mei kollaažidest ja Lydia Mei vaikeludest.

Märksõnad: eesti kunst, naiskunstnikud, õed Meid, argipäev, üksikisiku ja ühiskonna vastasmõjud, kollaaž, vaikelu, karikatuur

Tunnis õpilane:

  • mõtleb oma rolli üle grupis ning üksikisiku ja grupi vastasmõjudele;
  • loob ühe-minuti-skulptuuri koos paarilisega iseloomustamaks oma suhteid ühiskonnaga;
  • arutleb koos kaaslastega raskete ja ebamugavate tunnete üle ning pakub välja võimalikke tegutsemisviise raskete tunnetega toimetulekuks;
  • kirjeldab visuaalteose vaatlemisel tekkinud isiklikke seoseid;
  • uurib pisiskulptuure, akvarellmaale ja karikatuure;
  • loob enda argipäevast inspireeritud teose, kasutades kollaaži töövõtteid.

Tunnis on arvestatud II ja III kooliastme õpetuse rõhuasetustega: rakendatakse mitmekesiseid ülesandeid, mis võimaldavad õpilastel teha iseseisvaid valikuid ja seostada õpitut praktilise eluga, aitavad toime tulla muutuvate suhete ja tegutsemisega uutes rollides ning toetavad enesekontrollimise ja -juhtimise oskuste teadvustatud kasutamist.

Muuseumitund toetab riiklikus õppekavas taotletud pädevusi. Tunnis osalenud õpilane:

  • suudab väljendada ennast loominguliselt;
  • on aktiivne ja vastutustundlik kodanik;
  • hindab harmoonilisi inimsuhteid ja mõistab oma rolli sõbrana, õpilasena grupis ja ühiskonnas;
  • oskab keskenduda õppeülesannete täitmisele ja kasutada eakohaseid õpivõtteid;
  • oskab oma arvamust väljendada, põhjendada ja kaitsta.

Muuseumitund kestab 90 minutit.

Ettepanekuid eel- ja järeltegevusteks

Pärast muuseumitundi

  • Rakendage tunnist kaasa saadud meetodeid klassijuhataja tunnis või ainetunni alguses väljendusjulguse harjutamiseks ja harmooniliste suhete toetamiseks grupis.
  • Jätkake arutelu raskete tunnete teemal. Selleks soovitame kasutada näiteks peaasi.ee tunnikavasid ja õppematerjale: Tunnikavad – Peaasi.ee.