Helide ja värvide peegel
Muuseumitunnis külastatakse Kumu püsinäitust „Spiegel im Spiegel. Eesti ja Saksa kunsti kohtumised Lucas Cranachist Arvo Pärdi ja Gerhard Richterini“.
Muuseumitunni eesmärk on toetada lapse esteetilise taju, kujutlusvõime ja loova eneseväljenduse arengut, pakkudes kogemust, kus rütmid ja helid ning värvid ja visuaalsed kujundid sulanduvad harmooniliseks tervikuks. Muuseumitunni fookuses on koos kõlamine ja teineteise peegeldamine nii heli, kujundi kui ka inimese tasandil. Tund toetab koostööoskust, kuulamis- ja eneseväljendusoskust.
Muuseumitunni inspiratsiooniks on helilooja Arvo Pärdi kompositsioonimeetod tintinnabuli, mille põhimõte, et kaks häält liiguvad eraldi, kuid kohtuvad ühises harmoonias, kandub ka kunsti ja inimeste vahele. Tunnis õpilased loovad rütme ja helisid, peegeldavad üksteise liigutusi ja helisid ning otsivad piltidelt värvide väljendusrikkust ja kooskõlasid. Koos uuritakse, kuidas kunstis saavad kõlada nii vaikus kui torm, valgus kui vari, hirm ja lootus ning kuidas kunstnikud ja heliloojad on oma teostes kujutanud ennast, inimest, loodust ja sisemist maailma. Tund aitab mõista, et kunstis nagu eluski sünnib harmoonia ja kooskõla kuulamisest ja märkamisest.
Märksõnad: rütm, peegeldus, harmoonia, heli, vaikus, värv, koostegutsemine, Arvo Pärt, tintinnabuli, loov väljendus, kuulamisoskus, koostöö, empaatia, kujutlusvõime
Galerii
Muuseumitunnis õpilane:
- loob rütme ja helisid kunstniku märkmete ja kunstiteoste põhjal;
- märkab ja kirjeldab värve ja meeleolusid, seostab neid rütmide ja helidega;
- osaleb ühistes loovtegevustes;
- kuulab, jälgib ja peegeldab kaaslaste liikumist ja heli;
- kuulab iseennast ja teisi;
- vaatleb, kuidas kunstnikud on ennast kujutanud, ning väljendab oma tundeid
Muuseumitund toetab põhikooli riikliku õppekava üldpädevuste arendamist.
Muuseumitund toimub ettetellimisel.
Muuseumitund kestab 90 minutit.
Seotud sündmused
Spiegel im Spiegel. Eesti ja Saksa kunsti kohtumised Lucas Cranachist Arvo Pärdi ja Gerhard Richterini 24.10.2025 – 12.04.2026
Dresdeni Riikliku Kunstikogu ja Eesti Kunstimuuseumi ambitsioonikas koostöönäitus, mis uurib Eesti ja Saksa/Saksi kunsti kokkupuutepunkte ajaloos ja kaasajas.
Õpetajate infopäev näitusel „Spiegel im Spiegel. Eesti ja Saksa kunsti kohtumised Lucas Cranachist Arvo Pärdi ja Gerhard Richterini“ 06.11.2025 | 16.00
Kooskõla ja kaose peeglis 24.10.2025 – 12.04.2026
Muuseumitunnis uurime vastuolusid ja erinevaid pilke ning seda, kuidas need ühises kõlas kohtuvad
Tunnis uuritakse kunstimuuseumi kuju, materjale ja helimaastikke, näitusel keskendutakse kujudele ja vormidele ning võetakse appi kompimismeel.
Läbi liikumise ja visuaalse tähelepanelikkuse tutvutakse tunnis muuseumi keskkonna, selle ülesehituse ja materjalidega.
Näitusesaalides liikudes tutvutakse Eesti paikadega, mida kunstnikud on läbi aegade jäädvustanud.
Rännak materjalide maailma toetab nende erinevate omaduste märkamist ja kutsub meid uurima objektide ja materjalide väljendusvõimalusi.
Seotud sündmused
Spiegel im Spiegel. Eesti ja Saksa kunsti kohtumised Lucas Cranachist Arvo Pärdi ja Gerhard Richterini 24.10.2025 – 12.04.2026
Dresdeni Riikliku Kunstikogu ja Eesti Kunstimuuseumi ambitsioonikas koostöönäitus, mis uurib Eesti ja Saksa/Saksi kunsti kokkupuutepunkte ajaloos ja kaasajas.
Õpetajate infopäev näitusel „Spiegel im Spiegel. Eesti ja Saksa kunsti kohtumised Lucas Cranachist Arvo Pärdi ja Gerhard Richterini“ 06.11.2025 | 16.00
Kooskõla ja kaose peeglis 24.10.2025 – 12.04.2026
Muuseumitunnis uurime vastuolusid ja erinevaid pilke ning seda, kuidas need ühises kõlas kohtuvad
Tunnis uuritakse kunstimuuseumi kuju, materjale ja helimaastikke, näitusel keskendutakse kujudele ja vormidele ning võetakse appi kompimismeel.
Läbi liikumise ja visuaalse tähelepanelikkuse tutvutakse tunnis muuseumi keskkonna, selle ülesehituse ja materjalidega.
Näitusesaalides liikudes tutvutakse Eesti paikadega, mida kunstnikud on läbi aegade jäädvustanud.
Rännak materjalide maailma toetab nende erinevate omaduste märkamist ja kutsub meid uurima objektide ja materjalide väljendusvõimalusi.