Tagasi kalendrisse

Ettekanne „Reklaamindus ja visuaalkultuur Eesti mässulisel aastakümnel“, Madis Ots

Ettekanne „Reklaamindus ja visuaalkultuur Eesti mässulisel aastakümnel“, Madis Ots

Aeg: 10.01.19  18:00–19:00
Asukoht: Kumu näitusesaalid
Hind: Osalemine muuseumipiletiga

Neljapäeval, 10.01 kell 18.00 annab loovjuht Madis Ots Kumus loengu teemal “Reklaamindus ja visuaalkultuur Eesti mässulisel aastakümnel”, mis tutvustab Eestis 1990. aastatel tärganud reklaamikultuuri. Konkreetsete visuaalsete näidete varal vaadeldakse ja meenutatakse, kuidas peeti 90ndatel aktsepteeritavaks reklaamiideid, mis oleksid täna eetiliselt, moraalselt või juriidiliselt lubamatud või vähemalt küsitavad. Huvitava nüansina avaldub, et n-ö probleemsete reklaamide käsitlemisel on toimunud ka üks keeleline muudatus – kui kaasajal öeldakse, et reklaam on “solvav”, siis 90ndatel öeldi, et see on “šokeeriv”. Mis on selle muutuse taga?

Madis Ots on asutajapartner loovagentuuris Salama. Ta alustas reklaamialal 1998. aastal agentuuris Vatson copywriterina, jätkates mõni aasta hiljem loovjuhi positsioonil, kus ta töötas 13 aastat. Vatsonile järgnesid sellised agentuurid nagu Brilliant, Newton ning Creative Union. Sealjuures on Koff, LHV ja Lastefond mõned silmatorkavamad kliendid, kellega töötamine Vatsonis andis Otsale võimaluse n-ö esireast jälgida, kuidas “ülbed” 1990ndad muutusid professionaalseteks 2000ndateks.

“Salatoimikud [Üheksakümnendate kartoteek]” on näitus, mis kaevab kümnendi süvakihtides, üritab heita valgust pisut varju jäänud, unustatud ja kultuurimälus isegi kaduma läinud teostele; taastada fenomenaalseid teoseid sellest teoste säilimise suhtes nii ükskõiksest kümnendist ning ühtlasi otsida teatud algusi kohalikul kunstiväljal nii üldisemate suundumuste kui ka üksikute autoripositsioonide osas.

Rohkem infot näitusest: https://kumu.ekm.ee/syndmus/salatoimikud-1990ndate-kartoteek/

Näituse “Salatoimikud [Üheksakümnendate kartoteek]” avamine. Foto: Rait Tuulas