Tagasi kalendrisse

Eriprogramm „Kunstnikuga näitusel: Eike Eplik“

Eriprogramm „Kunstnikuga näitusel: Eike Eplik“

Aeg: 14.11.19  18:00–19:00
Asukoht: Kumu näitusesaalid
Hind: Osalemine muuseumipiletiga

Näitust „Maire Männik. Eesti legend Pariisis“ tutvustab skulptor ja installatsioonikunstnik Eike Eplik (1982). Eplik kasutab oma loomingus lugude esitamiseks tervet galeriiruumi, loodusest pärit motiive, skulptuuritehnikaid klassikalisest kipsivalust kuni paberi- ja puiduassamblaažide ning leidobjektideni. Tema töödes kujutatud protsessid on osaliselt alateadlikud ja mitte alati lõpuni lahtiseletatavad. Eplik lähtub oma näituste ettevalmistusel improvisatsiooni põhimõttest, kuivõrd kasutatav materjal seda võimaldab. Ta on lõpetanud Tartu Kõrgema Kunstikooli skulptuuri eriala (BA, 2007) ning on õppinud skulptuuri ka Eesti Kunstiakadeemias (MA, 2010). Õpingute ajal täiendas ta end, töötades praktika raames erinevate kunstnike juures Saksamaal, Rootsis ja Soomes. 2006. aastal pälvis Eplik Eduard Wiiralti stipendiumi, 2015. aastal oli ta Sadolini kunstipreemia nominent ning 2018. aastal autasustati teda Ado Vabbe nimelise stipendiumiga.

Maire Männik (1922–2003) oli skulptor, kes elas ja töötas sõjajärgsete aastakümnete Pariisis ning oli kuulsa vene-prantsuse kunstniku Ossip Zadkine’i õpilane. Tema loomingus ühinevad loodusmotiivid abstraktsete vormielementidega. Männikust jäid maha arvukas portreelooming ja figuratiivne plastika, abstraktsed kompositsioonid, avalikud skulptuurid ning medalid. 2004. aastal kinkis kunstniku poeg suurema osa tema ateljeepärandist Eesti Vabariigile.

Eriprogramm „Kunstnikuga näitusel“ on Kumu kunstimuuseumi ürituste sari, mis käivitub spetsiaalselt Eesti Kunstimuuseumi 100. sünnipäeva puhul, hõlmates kõiki vahelduvaid näituseid alates saabuvast sügishooajast kuni kevadeni. Iga näitusega astub dialoogi üks Eesti kaasaegne kunstnik, kes viib näitusel läbi temaatilise ekskursiooni, lähtudes enda vaatepunktist ja loomingulistest praktikatest. Nii avaneb publikule ainulaadne võimalus näha Kumus eksponeeritud näitusi uuest ja põnevast – igapäevaselt praktiseeriva kunstniku – vaatenurgast.

Maire Männik viimistleb skulptuuri „Helisev perspektiiv“. Pariis, 1956. Foto: Willy Maywald