Kumu kunstifilmide festival KuFF

Kumu kunstifilmide festival 2018
31.10–4.11.2018 Kumu auditooriumis

Kumu kunstifilmide festival KuFF toimub sel aastal kolmandat korda ning on osa Kumu kunstimuuseumi 1990. aastatele keskenduvast uurimis- ja näituseprojektist. Projekti raames toimub lisaks KuFFile näitus „Salatoimikud. 1990ndate kartoteek“ (2.11.2018–kevad 2019, kuraatorid Eha Komissarov ja Anders Härm) Kumu kaasaegse kunsti galeriis ning konverents „Kaotatud ja leitud ruumid: ümberpaiknemised 1990. aastate Ida-Euroopa kunstis ja ühiskonnas“ (1.–3.11.2018) Kumu auditooriumis.
1990. aastad oli tormiline aeg, mis ühest küljest möödus alles äsja ning teisalt jääb järjest kaugemaks. Kumu 1990. aastate projekti eesmärk on tuua nähtavale selle aja paradoksid ja vaadata üle tollast kultuuri kujundanud uued sõnumid ja vahendid.

KuFFi eesmärk on muuhulgas uurida „kunstifilmi“ piire ja võimalikke määratlusi ning visuaalse kunsti ja filmi suhteid. Kolmanda KuFFi programm keskendubki sellele, mida tõid neisse suhetesse uut 1990. aastad.

Dialoogis näitusega „Salatoimikud“ esitleb KuFF 1990. aastate videokunsti, sealhulgas lisaks Eesti kunstnikele ka Läti ja Leedu programme.

PXL 2000 filmiseansid
Ühe alateemana kõrvutame Eesti ja Euroopa 1990. aastate filmi- ja videokunsti samal ajal Põhja-Ameerikas toimunuga. KuFFi õpitoa teemaks on seekord PXL 2000 ehk Pixelvision kaamera – Euroopas vähe tuntud, ent Põhja-Ameerikas ikooniliseks saanud kaamera.

PXL 2000 on kaamera, mida tootis Kanada firma Fisher Price 1990. aastatel laste mänguasjaks. Kaamera salvestab pikslilist mustvalget pilti magnetlindiga helikassettidele. Kaamera leidsid kiirelt üles videokunstnikud, kelle jaoks lihtne, plastikkaamera ja piksliline visuaal said selle kümnendi eksperimentaalfilmis märgiliseks.

Esimesel seansil näitame filme Pixelvisioni pioneeridelt ja feministlikelt autoritelt Sadie Benningilt ja Peggy Aweshilt, PXL 2000-ga alustanud indie-autorilt Michael Almereydalt ja teistelt.

Pühapäevasel Pixelvisioni seansil saab näha õpitoas valminud töid, kus pikselkaamera esteetikat kõrvutatakse tänapäevaste digitaalse video vahenditega.