Aitan lapsi kunsti juurde: muuseumitunnid

  • Põhikooli I aste

Võlujälg
Näitusel „Varamu”

Kes meist poleks looduses või ka linnakeskkonnas kohanud lindude ja loomade jälgi ning mõelnud, kellele need küll võiksid kuuluda? Muuseumitunni eesmärk on vastupidine – leida eesti kunsti klassika saalidest üles kõigepealt linnud ja loomad ning alles siis uurida, milliseid on nende jäljed. Tunnijuhiga vesteldes ning pilte ja kujusid uurides leitakse näitusesaalidest üles lehm, hobune, põrsas, koer, kana, madu, kajakas, kits, lammas ja tiiger. Tunnis lahendatakse ka mõistatusi ja arutatakse, kas tegemist on kodu- või metsloomaga. Pärast saalitundi minnakse kunstiateljeesse. Nüüd on lapsed muutunud võluriteks ja saanud endale võime luua ise üks eriline võlujälg, kombineerides omavahel eelnevalt tutvutud jälgede elemente. Pärast kirjeldatakse teistelegi oma vastsündinud olendit. Muuseumitunnis lõimuvad kunsti- ja loodusõpetuse õpiväljundid.

  • Põhikooli II aste

Mustrivõti
Sobib hästi aktiivsetele või heas mõttes rahututele lastele Kumu esmakülastuseks ning kevad- ja suveperioodiks. Võistkondlik liikumismäng „Mustrivõti“ arendab visuaalset tähelepanelikkust ning selle eesmärk on suunata Kumu hoonet uue pilguga vaatama.

  • Põhikooli III aste

Tere, Kumu!
„Tere, Kumu“ on Kumu kunstimuuseumi arhitektuuri ja näitusekeskkonda tutvustav muuseumitund, mis sobib hästi esmakülastuseks. Ühisel ringkäigul saadakse ülevaade ühest Eesti silmapaistvamast muuseumimajast: liftiuste vahelt piilutakse maa-alust hoidla- ja transporditasandit ning käiakse läbi näitusteplokk kuni 5. korruse kaasaegse kunsti galeriini välja. Loomulikult ei jää tähelepanuta ka kunst – eri kunstiliike ja ajastuid aitavad avada valitud teosed muuseumi erinevatelt näitustelt. Muu hulgas uuritakse, kuidas on valminud traditsiooniline õlimaal või pronksskulptuur, samuti video- ja fototeosed. Koos nähtu üle arutledes ja seoseid luues tekib külastuse lõpuks ülevaade Kumu hoonest ning seal leiduvast kunstist.

  • Alates 9. klassist

Kunsti vaatamise ABC
Kuidas vaadata kunsti on küsimus, millele muuseumitunnis koos vastust otsitakse. Abistavaks vahendiks on küsimustega tööleht, mis teeb nii vaatamise kui ka detailse ja kriitilise analüüsimise palju lihtsamaks.

Varamu
Muuseumitunni eesmärk on tutvustada õpilastele lühidalt eesti kunsti klassika 18. sajandist kuni Teise maailmasõjani 3. korruse püsinäitusel „Varamu“.

  • Keelekümblusprogramm lastele ja noortele

Kalevipoeg
Kalevipoja haridusprogramm keskendub eesti muistsele hiiule ja tema suurtele vägitegudele. Eesti kunstiklassika saalides saavad õpilased näha ka meie kangelase ema Lindat ja isa Kalevit. Räägitakse muistendeid, loetakse teoseid kehakeeles ning püütakse mõistatada Kalevipoja tõelist suurust ja tugevust. Teoste juures täidetakse koos Eestimaa magnetkaarti, kus on peal Kalevipoja eeposega seotud paigad. Samuti on kaardile lisatud kohad kunstnikele, kelle töid me muuseumitunnis vaatame. Nii on Kalevipoja programmis lõimunud omavahel kunst, kirjandus ja geograafia.

  • Erivajadustega õpilased

Kalevipoeg
Intellektipuudega õpilastele

Muuseumitund keskendub eesti muistsele hiiule ja tema suurtele vägitegudele. Eesti kunstiklassika saalides saavad õpilased näha ka meie kangelase ema Lindat ja isa Kalevit. Räägitakse muistendeid, loetakse teoseid kehakeeles ning püütakse mõistatada Kalevipoja tõelist suurust ja tugevust.

Kumuuurija
Intellektipuudega, nägemispuudega õpilastele

Muuseumitunnis uuritakse kunstimuuseumi kuju, materjale, akustikat ja helimaastikku. Püsinäitusel keskendutakse kujudele ja vormidele, proovides jäljendada skulptuuride asendeid ning uurida portreede näoilmeid. Saadakse teada, mis meeleolu on graniidist vanamehel ja kui tugev on pronksi valatud Lurich.

PROGRAMMIDE KESTUS ON 60–90 MINUTIT.

Saatjad tasuta.

Programmi kohta saab lähemalt lugeda siit.